80ena DIADA DE CALA MURTA Imprimir a/e
FRONTPAGE_NO_TRANSLATION_AVAILABLE

80ena DIADA DE CALA MURTA

El pasado 17,19 y 20 de octubre se celebró la tradicional Diada de Cala Murta.

II Premi de Poesia Costa i Llobera per a poetes inèdits Imprimir a/e

En el local de la Fundació, al carrer Miquel Costa i Llobera núm. 16 de Pollença a les 20:00 hores de dia 21 de maig de 2010, estant reunit el jurat del II Premi Miquel Costa i Llobera per a Poetes Inèdits, convocat per la Fundació Rotger-Villalonga, i integrat pels següents membres: els escriptors Sr. Joan Perelló, Sr. Ponç Pons, Sr Gabriel de la S.T. Sampol, Sr Antoni Santandreu i Sr.Antoni Xumet; i actuant com a secretària amb veu però sense vot la Sra. Antònia Plomer;

després de les deliberacions pertinents, acorda per majoria atorgar el premi a l’obra L’obaga de les nits de l’autor Enric Umbert Rexach, presentat sota el lema “Boscos”.

LLIÇÓ MAGISTRAL 156È ANIVERSARI NAIXEMENT COSTA I LLOBERA Imprimir a/e

Amb algun retard en relació a la data del 10 de Març, la Fundació Rotger-Villalonga celebrà el 17 d’aquest mes, la commemoració anyal del naixement del Poeta Costa i Llobera (Pollença 10-III-1854), on la difusió de la seva vida i obra és l’objectiu primordial d’aquesta entitat. Seguint el format de les 17 edicions anteriors de l’esmentada celebració, i en la Seu de les Acadèmies, va tenir lloc una lliçó magistral, que aquest any fou a càrrec del Dr. Pere Rosselló Bover, professor de Filologia Catalana de la Universitat de les Illes Balears (UIB), sobre el tema: “El Pare Ginard, franciscà, admirador de Costa i Llobera”.

El conferenciant donar detalls de la vida i obra del P. Ginard relatius al Poeta i la seva amistat personal amb D. Ignasi Rotger Villalonga, el gran mecenes, creador de la Fundació dels seus cognoms. El Parlament del Sr. Rosselló Bover fou seguit amb molta cura per l’auditori que omplia l’antic temple de les Reparadores. A continuació, i tal com estava programat, un concert polifònic a càrrec del “Studium Vocale” del Cor de Pollença, baix la direcció del seu titular el Mestre Martí Sàez, amb obres de Martorell i de Vivaldi.

L'orador, el Sr. Pere Rosselló i Bover, i el President de la Fundació Rotger-Villalonga

SELECCIÓ BÀSICA COSTA I LLOBERA Imprimir a/e

PRESENTACIÓ DEL LLIBRE

"SELECCIÓ BÀSICA" DE POESIES DE D. MIQUEL COSTA I LLOBERA

La presentació es durà a terme en el  CLUB POLLENÇA a les 20 hores, el pròxim dimecres 21 d'abril.

A continuació tindrà lloc un concert vocal pel "GRUP CORAL 7/17

CONVENI SA NOSTRA- F+O2-FRV Imprimir a/e

SA NOSTRA” impulsa la custòdia del territori a la Península de Formentor

·        Es durà a terme un pla de millora medi ambiental a la zona de Cala Murta

·        A través de la col·laboració amb la Fundació Rotger Villalonga i la Fundació +02

L’Obra Social de “SA NOSTRA” impulsa la gestió mediambiental de la zona de Cala Murta, a la península de Formentor, en el marc d’un conveni de col·laboració amb la Fundació Rotger Villalonga i la Fundació +02. L’objectiu és dur a terme un Pla Rector d’Usos i Gestió de la finca Cala Murta (Pollença), com una passa endavant en la custòdia del territori a la nostra comunitat.

La Fundació +02, dedicada a la preservació medi ambiental, donarà suport als responsables de la Fundació Rotger i Villalonga, propietària dels terrenys, per a desenvolupar les línies d’acció i gestió de la finca Cala Murta en línia amb la protecció dels recursos naturals, culturals i paisatgístics que marca la custòdia del territori.

Bernat Vicenç Vich, president de la Fundació +02, Pau Dols, director general de “SA NOSTRA” i  José Fèlix Ferrer Rotger, president de la Fundació Rotger i Villalonga, han rubricat el conveni marc de col·laboració.

Fundació Rotger Villalonga

La Fundació Rotger Villalonga desenvolupa activitats culturals, socials, esportives, medi ambientals i d’hostalatge en general a la zona de la península de Formentor. La fundació té cura de la finca Cala Murta ubicada a la zona indicada, on du a terme activitats ramaderes i forestals relacionades amb l’ecologia i el medi ambient.

Fundació +02

Per altra banda,  la Fundació + O2 té com a objectiu la preservació del medi ambient i la lluita contra el canvi climàtic. Les principals línies d'actuació que du a terme són les repoblacions forestals, la divulgació i els manuals de bones pràctiques ambientals a empreses.

La custòdia del territori a Mallorca

La custòdia del territori és un conjunt d’estratègies i instruments que pretenen implicar els propietaris i usuaris del territori en la conservació i el bon ús dels valors i els recursos naturals, culturals i paisatgístics. La filosofia de base se sustenta en el convenciment que conservar la natura, el paisatge i el patrimoni cultural no és només una responsabilitat de les administracions públiques, sinó que la ciutadania, la societat civil i les empreses privades també poden i han de contribuir-hi.

En moltes zones protegides i d’alt valor ecològic, on no arriba l’Administració pública, la custòdia cerca la implicació privada en la conservació dels espais naturals de tota mena: aiguamolls, boscos, àrees agrícoles, espècies vegetals i animals protegides, etcètera, i dóna suport als propietaris d’aquestes finques per aconseguir els reptes indicats.

<< Inici < Anterior 1 2 Següent > Final >>

Resultats 1 - 9 de 15